regulamin zamieszczania reklam i ogłoszeń w GZO
od: do:
Regulamin zamieszczania reklam i ogłoszeń
w „Głosie Ziemi Oświęcimskiej”
Ustalenia wstępne
1. „Wydawca”
oznacza Oświęcimskie Centrum Kultury z siedzibą w Oświęcimiu, 32-602
Oświęcim, ul. Śniadeckiego 24, NIP: 549-10-56-589.
2. „Redakcja”
oznacza Redakcję „Głosu Ziemi Oświęcimskiej” z siedzibą w Oświęcimskim
Centrum Kultury, ul. Śniadeckiego 24, 32-602 Oświęcim.
3. „Zleceniodawca” oznacza osobę fizyczną lub firmę dokonującą zakupu powierzchni reklamowej w „Głosie Ziemi Oświęcimskiej”.
4. Za dzień wydania gazety uznaje się dzień, w którym gazeta dostarczona jest do Wydawcy przez drukarnię.
Zamawianie i zakup powierzchni reklamowej
1. W
miesięczniku „Głos Ziemi Oświęcimskiej” zamieszczane są odpłatnie
ogłoszenia i reklamy oraz ogłoszenia drobne. Reklamę i ogłoszenie drobne
może zlecić dowolna osoba fizyczna lub firma na dowolną liczbę edycji.
2. Reklamy
i ogłoszenia drobne są przyjmowane w Redakcji „Głos Ziemi
Oświęcimskiej” w godzinach pracy. Zamówienia emisji reklam dokonuje się
osobiście bądź e-mailem na odpowiednim formularzu dostępnym w Redakcji.
Zamówienie określa ilość emisji oraz wielkość reklamy.
3. Tylko zamówienia potwierdzone i przyjęte do realizacji przez redakcję „Głos Ziemi Oświęcimskiej” są wiążące.
4. Rezygnacja z całości lub części zamówienia musi być dokonana pisemnie najpóźniej na 3 dni przed ukazaniem się gazety.
5. Powierzchnia
reklamowa w każdym numerze „Głosu Ziemi Oświęcimskiej” nie powinna
przekroczyć łącznie 5 stron gazety. Udostępnienie większej powierzchni
niż 5 stron wymaga wcześniejszych odrębnych uzgodnień z Wydawcą i
możliwe będzie wyłącznie w przypadku wolnego miejsca w gazecie.
6. Wydawca
zakłada również możliwość zwiększania objętości gazety o dodatkowe 4
strony, z przeznaczeniem ich na umieszczanie reklam i ogłoszeń drobnych,
w tym tematycznych wkładek.
7. Reklamy i ogłoszenia mogą być umieszczane na stronach tekstowych i stronach reklamowych, w tym:
- na 1 stronie maksymalnie 8 modułów w pionie lub 6 modułów w poziomie,
- na stronie 2, 3, 4 powierzchnia reklamowa nie powinna przekroczyć 33% powierzchni strony,
- na pozostałych stronach redakcyjnych reklamy umieszczane będą według uznania redakcji i preferencji zleceniodawców.
8. Na
stronie pierwszej nie zostaną umieszczone reklamy i głoszenia, których
Zleceniodawcą są partie, kluby polityczne, działacze samorządowi. Na
stronie pierwszej nie będą też umieszczane podziękowania, nekrologi oraz
życzenia okazjonalne.
9. Reklamy i ogłoszenia zostaną oznaczane
słowami reklama, ogłoszenie płatne, tekst sponsorowany lub ogłoszenie
drobne w celu odróżnienia ich od tekstów redakcyjnych.
10. Zlecenia i opracowania graficzne reklam wykonane przez Redakcję pozostają jej własnością.
Zasady płatności
1. Podstawą
do naliczania ceny reklamy jest Cennik, który stanowi załącznik do
niniejszego regulaminu. Ogłoszenia drobne wyliczane są na podstawie
ilości zamieszczonych słów. Wszystkie ceny podane w cenniku są cenami
netto. Do cen netto doliczany jest podatek VAT według obowiązujących
przepisów.
2. Miarą wielkości strony do rozliczeń są moduły reklamowe. Na jednej stronie gazety mieści się 36 modułów o wymiarach 42x53 mm.
3. Od obowiązującego cennika pracownicy Redakcji mogą ustanawiać rabaty dla zleceniodawców.
4. Płatności
za powierzchnię reklamową Zleceniodawca musi dokonać w kasie lub na
konto Oświęcimskiego Centrum Kultury, nie później niż maksymalna data
wpłaty widniejąca na fakturze VAT wystawionej przez Wydawcę.
5. Wydawca
zastrzega sobie prawo do nieodpłatnego publikowania reklam związanych z
prowadzoną przez niego działalnością kulturalną.
Realizacja zamówień
1. Reklamy tekstowe i ogłoszenia powinny być sformułowane jasno i precyzyjnie.
2. Treść
oraz forma ogłoszeń i reklam nie mogą być sprzeczne z prawem
obowiązującym w Polsce, dobrymi obyczajami, zasadami współżycia
społecznego i etycznego, a także nie mogą naruszać praw autorskich i
dóbr osobistych osób trzecich oraz nie mogą posiadać znamion czynów
nieuczciwej konkurencji. Nie mogą też być sprzeczne z linią programową
gazety lub charakterem publikacji.
3. Redakcja uprawniona jest do
odmowy publikacji reklam i ogłoszeń w przypadku nadesłania ich po
uzgodnionym terminie, przygotowanych niezgodnie z wytycznymi oraz o
treści niezgodnej z prawem.
4. Redakcja ani Wydawca nie ponoszą
odpowiedzialności za treść zamieszczonych reklam. Zleceniodawca
zobowiązany jest do naprawienia ewentualnych szkód powstałych w związku z
treścią zamieszczonej reklamy lub ogłoszenia.
5. Za błędy w reklamach
i ogłoszeniach, ich nieodpowiednią jakość techniczną wynikającą z winy
Zleceniodawcy Redakcja nie ponosi odpowiedzialności.
6. Błędy wynikające z winy Redakcji zostaną zrekompensowane powtórnym, bezpłatnym zamieszczeniem spornej reklamy lub ogłoszenia.
7. Zleceniodawca
zawiadomi Redakcję o przyjęciu jakości wydrukowanych reklam do 3 dni
roboczych od dnia wydania gazety. Jeżeli w tym terminie Zleceniodawca
nie zawiadomi Redakcji, po upływie tego terminu, uważa się, że jakość
została przyjęta bez zastrzeżeń.
Pliki do pobrania: