Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak ciasteczek do wyświetlenia

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Skocz do treści strony Skocz do głównego menu Skocz do menu tej sekcji Skocz do wyboru języka strony Skocz do ważnych odnośników w stopce
WYSZUKIWARKA...
MENU...

Cyrulik sewilski

16 lutego 2020 roku Naszym Kinie Oświęcimskiego Centrum Kultury odbyła się retransmisja opery komicznej w dwóch aktach z 1816 roku, z The Metropolitan Opera w Nowym Jorku, z librettem Cesare Sterbiniego i muzyką Gioachino Rossiniego, pt. „Cyrulik sewilski”.

Na jednym z sewilskich placów, pod pewnym balkonem, młody panicz wyśpiewuje serenadę. Pragnie zdobyć serce dziewczyny zamkniętej w domu. To Rozyna – wychowanka doktora Bartola, którą on sam upatrzył sobie na żonę… z powodu jej sporego posagu.

Sprytny cyrulik znajdzie jednak sposób, aby połączyć młodych zakochanych.

Perypetie Figara, z nieodłącznymi przebierankami i drwinami z pazernych starców, Rossini ubrał w najrozkoszniejszą możliwą muzykę (drugą część przygód Figara możemy śledzić w „Weselu Figara” Mozarta – obie opery oparte są na komediach Beaumarchais’go). Karkołomne arie, sceny zbiorowe i humor gwarantują zawsze cudowną muzyczną zabawę.

Cyrulik sewilski | Il Barbiere di Siviglia
opera komiczna w dwóch aktach (1816)

libretto: Cesare Sterbini na podstawie komedii Pierre Augustine de Beaumarchais pt. „Cyrulik sewilski”
muzyka: Gioachino Rossini (1792-1868)
dyrygent: Maurizio Benini
reżyseria: Bartlett Sher
scenografia: Michael Yeargan
kostiumy: Catherine Zuber
światło: Christopher Akerlind
wykonawcy:
Peter Mattei jako cyrulik Figaro
Joyce DiDonato jako Rozyna
Juan Diego Flórez jako hrabia Almaviva
John Del Carlo jako doktor Bartolo
John Relyea jako Don Bazylio
Claudia Waite jako służąca Berta

przedstawienie w języku włoskim z napisami w języku polskim | czas trwania 180 minut

Dwóch mężczyzn w kostiumach. jeden z nich ma na brodzie pianę

Please accept cookies to access this content

32-600 Oświęcim
ul. Śniadeckiego 24

centrala
tel./fax (33) 842 25 75
tel./fax (33) 842 44 61
tel./fax (33) 842 44 63
tel./fax (33) 842 57 82