Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak ciasteczek do wyświetlenia

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Skocz do treści strony Skocz do głównego menu Skocz do menu tej sekcji Skocz do wyboru języka strony Skocz do ważnych odnośników w stopce
WYSZUKIWARKA...
MENU...

Makbet

25 lutego 2018 roku Naszym Kinie Oświęcimskiego Centrum Kultury odbyła się retransmisja opery Giuseppe Verdiego (1813–1901) z The Metropolitan Opera w Nowym Jorku, z udziałem Anny Netrebko, pt. „Makbet”.

Trzy wiedźmy przepowiadają Makbetowi przyszłość – zostanie królem, choć jego potomkowie nie odziedziczą tronu. To zdarzenie wzbudza w Makbecie i jego żonie chore nadzieje, bo przecież król Szkocji żyje… Ręce obojga małżonków wielokrotnie splamią się krwią, losu jednak nie da się oszukać. Dramaty Shakespeare’a inspirowały wielu kompozytorów. Verdi – sięgając po nie – stworzył prawdziwe arcydzieła: „Makbeta”, „Otella” i „Falstaffa”. W spektaklu Makbetem jest serbski baryton Željko Lučić, a drapieżną Lady Makbet – Rosjanka Anna Netrebko, która do tej pory kreowała postacie delikatnych dziewcząt lub prawych heroin. Gwiazdorską obsadę dopełniają maltański tenor Joseph Calleja w partii Makdufa i Niemiec – René Pape jako szlachetny Banko. Surrealistyczna inscenizacja tego wspaniałego muzycznego dramatu, którym dyryguje Włoch Fabio Luisi, jest dziełem angielskiego reżysera Adriana Noble’a.

Makbet | Macbeth
opera (melodramat) w czterech aktach (1847)
libretto: Francesco Maria Piave (przy udziale Andrei Maffei) na podstawie tragedii Williama Szekspira

obsada:
Željko Lučić jako Makbet
René Pape jako Banko
Anna Netrebko jako Lady Makbet
Claudia Waite jako dama Lady Makbet
Christopher Job jako służący Makbeta
Raymond Renault jako Dunkan, król Szkocji
Noah Baetge jako Malkolm, syn Dunkana
Joseph Calleja jako Makduf, tan Fife’u
Moritz Linn jako Fleance, syn Banka
Richard Bernstein jako morderca
Seth Malkin jako herold
James Courtney jako medyk
zjawy:
David Crawford jako żołnierz
Ashley Emerson jako zakrwawione dziecko
Jihee Kim jako dziecko w koronie

chór, balet i orkiestra The Metropolitan Opera

Fabio Luisi – dyrygent
Adrian Noble – reżyseria
Sue Lefton – choreografia
Mark Thompson – scenografia i kostiumy
Jean Kalman – światło

przedstawienie w języku włoskim z napisami w języku polskim | czas trwania 170 minut

The Metropolitan Opera to jeden z najsłynniejszych teatrów operowych świata. Znajduje się w Centrum Lincolna dla Sztuk Wykonawczych (The Lincoln Center for the Performing Arts), który to kompleks położony jest pomiędzy zachodnią 62. i 65. ulicą oraz alejami Columbus i Amsterdam. Jego historię tworzyli – i tworzą – najwięksi śpiewacy, dyrygenci, reżyserzy i scenografowie. Debiutował tam Enrico Caruso, sławę zdobywali Maria Callas, Renata Tebaldi czy Carlo Bergonzi, a za dyrygenckim pulpitem stawał sam Arturo Toscanini oraz Gustaw Mahler i wielu innych. Scena gościła niemal wszystkie wybitne gwiazdy operowe. Debiut na deskach The Metropolitan Opera to marzenie wszystkich wykonawców, a spełnienie go otwiera drogę do międzynarodowej kariery. Nowojorskie spektakle to wydarzenia artystyczne nieprzeciętne zarówno pod względem wokalnym, jak i aktorskim. W przedstawieniach, reżyserowanych przez takie znakomitości, jak Franco Zefirelli czy Laurent Pally, biorą udział największe współczesne gwiazdy sceny operowej.

Please accept cookies to access this content

Kobieta a srebrnym szlafroku patrzy w dal
Plakat Opera na ekranie

32-600 Oświęcim
ul. Śniadeckiego 24

centrala
tel./fax (33) 842 25 75
tel./fax (33) 842 44 61
tel./fax (33) 842 44 63
tel./fax (33) 842 57 82