Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak ciasteczek do wyświetlenia

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Skocz do treści strony Skocz do głównego menu Skocz do wyboru języka strony Skocz do ważnych odnośników w stopce
WYSZUKIWARKA...
MENU...

Młodzi w obiektywie – dla uczniów klas 4-6 | 2024/2025

Cykl porusza takie problemy, jak: poszukiwanie własnej drogi i akceptacji, próba odnalezienia się w grupie; uczy, jaką wartość mają przyjaźń czy rodzina; wspiera ucznia w rozwiązywaniu problemów towarzyszących dojrzewaniu; kształtuje właściwe postawy młodego człowieka; dzięki odpowiednio dobranej tematyce i niebanalnej formie ma ogromny potencjał wychowawczo-edukacyjny; pomaga przyswoić istotę budowania relacji, zdobywania autonomii, podążania za swoimi marzeniami i aspiracjami; uczy stawiania sobie celów oraz ponoszenia konsekwencji własnych działań; uwrażliwia na potrzeby innych, uczy empatii i podmiotowego traktowania drugiego człowieka; zaprasza do dialogu dotyczącego życia i codzienności uczniów; pozwala widzom przedstawić swój punkt widzenia na wiele aspektów składających się na rzeczywistość dziesięciolatka, jedenastolatka czy dwunastolatka.

Uczeń ćwiczy spójne komunikowanie się i uzasadnianie opinii; doskonali myślenie konkretne oraz abstrakcyjne; gromadzi, selekcjonuje i krytycznie ocenia zebrane informacje; konfrontuje doświadczenia własne i bohaterów filmowych; dostrzega wartość rodziny, przyjaźni, współpracy, tolerancji, akceptacji i konieczność brania odpowiedzialności za swoje czyny; interpretuje wartości etyczne wpisane w przekaz naddany dzieła filmowego; podejmuje rozważania dotyczące wartości i poszerza rozumienie pojęć etycznych oraz wartości pożądanych w społeczeństwie; poszukuje przyczyn zaobserwowanych zjawisk społecznych projektuje ich konsekwencje zgodnie z własnym rozumieniem świata oraz oglądem relacji społecznych; nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim obejrzany film; wyraża opinię dotyczącą postaci i zdarzeń ukazanych w filmie; łączy treść filmów z zagadnieniami edukacji globalnej; interpretuje dzieło filmowe jako strukturę wielowymiarową; poznaje metody krytycznego odbioru obrazu filmowego, analizy i interpretacji tekstu kultury; wyodrębnia elementy dzieła filmowego; wyszukuje informacje wyrażone wprost i pośrednio.

wtorek
29 października 2024 roku godz. 8:30
Łowcy czarownic
, reż. R. Miljković | Macedonia, Serbia | 2018 | aktorski | 86′
prelekcja: Przezwyciężanie trudności.
pojęcia kluczowe: przyjaźń, bariery, niepełnosprawność, wsparcie, współdziałanie, zaufanie, akceptacja
scenariusz lekcji: Zaufać drugiemu człowiekowi.

wtorek
26 listopada 2024 roku godz. 8:30
199 małych bohaterów
, reż. S. Klausmann i in. | Niemcy i in. | 2015–2018 | dokumentalny | 51′
prelekcja: Oblicza dzieciństwa.
pojęcia kluczowe: metafora drogi, cel w życiu, dzieciństwo, edukacja, marzenia, aspiracje, szkoła
scenariusz lekcji: Każde dziecko ma cele i marzenia. Ja i inni wokół mnie.

wtorek
10 grudnia 2024 roku godz. 8:30
Szczęściara
, reż. J. Sheedy | Australia | 2019 | aktorski | 103′
prelekcja: Na ratunek rodzinie.
pojęcia kluczowe: rodzina, strata, optymizm, wyzwanie, wytrwałość, miłość, kreatywność
scenariusz lekcji: R jak rodzina. R jak ratunek. R jak radość.

wtorek
14 stycznia 2025 roku godz. 8:30
Sea Sparkle
, Reż. Domien Huyghe | Belgia, Holandia | 2023 | aktorski | 98′
prelekcja: Nasze emocje.
pojęcia kluczowe: dorastanie, strata ojca, smutek, złość, emocje, wyrażanie emocji
scenariusz lekcji: Jak radzić sobie z emocjami? Od radości do smutku.

wtorek
25 lutego 2025 roku godz. 8:30
Głowa pełna ciebie
, reż. C. Cowan | Szwecja | 2021 | aktorski | 82′
prelekcja: Moja pierwsza miłość.
pojęcia kluczowe: miłość, pierwsze zauroczenie, Adam i Ewa, emocje, sympatia, szacunek
scenariusz lekcji: Czy miłość łagodzi obyczaje?

wtorek
18 marca 2025 roku godz. 8:30
Lato, kiedy nauczyłam się latać
, reż. R. Andrić | Serbia | 2022 | aktorski | 87′
prelekcja: Rodzina – rzecz święta.
pojęcia kluczowe: rodzina, tradycja, wartości międzypokoleniowe, dorastanie, szacunek dla starszych
scenariusz lekcji: Wartość wspomnień i pamiątek rodzinnych.

wtorek
29 kwietnia 2025 roku godz. 8:30
Szkoła magicznych zwierząt 3, reż. S. Unterwaldt | Niemcy 2024 | aktorski | 100′
prelekcja: Siła w grupie.
pojęcia kluczowe: przyjaźń, wspólnota, wsparcie, rówieśnicy, rywalizacja, odpowiedzialność, pasje, zainteresowania, internet, autorytet, ekologia
scenariusz lekcji: Jak może kształtować nas funkcjonowanie we wspólnocie?

Aktualności...

Zobacz wszystkie...

32-600 Oświęcim
ul. Śniadeckiego 24

centrala
tel./fax (33) 842 25 75
tel./fax (33) 842 44 61
tel./fax (33) 842 44 63
tel./fax (33) 842 57 82