Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak ciasteczek do wyświetlenia

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Skocz do treści strony Skocz do głównego menu Skocz do wyboru języka strony Skocz do ważnych odnośników w stopce
WYSZUKIWARKA...
MENU...

Piękna złośnica

„Największy hołd złożony malarstwu przez kino”.

Film zdobył Grand Prix oraz Nagrodę Jury Ekumenicznego na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cannes w 1991 roku. To najbardziej zmysłowy i radykalny film o malarstwie, jaki kiedykolwiek nakręcono i zarazem popis aktorski Michela Piccoli, Jane Birkin i Emmanuelle Béart.

Malarz Frenhofer mieszka z kochającą żoną w słonecznej posiadłości, w uroczym francuskim regionie Langwedocja-Roussillon. Jego życie to szczęśliwa, spokojna rutyna.

Kiedy jednak poznaje piękną, intrygującą Marianne, postanawia wrócić do malowania obrazu porzuconego przed laty.

Długie sesje z modelką zmieniają się w psychologiczny pojedynek dwóch silnych osobowości. Zaczynają nadwyrężać małżeństwo artysty. Na naszych oczach rodzi się malarskie arcydzieło – ale za jaką cenę?

Partnerem medialnym dystrybucji kinowej filmu jest podcast Spoiler Master.

Partnerem dystrybucji filmu jest Instytut Francuski.

Repremiera w Polsce 1 marca 2025 roku.

Największy hołd złożony malarstwu przez kino. /Michał Oleszczyk, Podcast „SpoilerMaster”/

„Piękna złośnica” to film monumentalny, ale bardzo intymny, oparty na prostym pomyśle, ale niezwykle złożony i głęboki, wymykający się jakiejkolwiek próbie syntetycznego, zwięzłego opisu. Jest w tym dziele niewątpliwie charakterystyczna arcydziełom nieuchwytność, czyniąca zeń nie tylko opus magnum Jacquesa Rivette’a, ale i jeden z najważniejszych obrazów lat 90. /Jędrzej Sławnikowski, Pełna Sala/

Dla Rivette’a tekst Balzaka staje punktem wyjścia do rozważań na temat istoty procesu twórczego. Świadomie dobiera wykonawców, śledzi ich zachowanie na planie, rejestrując najdrobniejsze gesty. Sztuka staje się narzędziem wyrażania siebie, ale – przede wszystkim – dążenia do prawdy już na poziomie procesu tworzenia. Tu każdy szczegół nabiera znaczenia, zwłaszcza jeśli podany zostaje przez aktorów tej miary co Michel Piccoli (malarz) i Emmauelle Béart (modelka). /Konrad J. Zarębski, sfp.org.pl/

tytuł oryginalny: La belle noiseuse
produkcja: Francja 1991
gatunek: dramat obyczajowy, psychologiczny
dozwolony: od 15 lat
wersja językowa: napisy
czas trwania: 238 minut
reżyseria: Jacques Rivette
scenariusz: Pascal Bonitzer, Christine Laurent, Jacques Rivette zainspirowany wątkiem z noweli Honoriusza Balzaka
zdjęcia: William Lubtchansky
muzyka: Igor Strawiński
obsada: Michel Piccoli, Jane Birkin, Emmanuelle Béart, Marianne Denicourt, David Bursztein, Gilles Arbona, Marie Belluc, Marie-Claude Roger
ręka malarza: Bernard Dufour

6.03.2025

fot. Reset | Wszelkie prawa zastrzeżone

Aktualności...

Zobacz wszystkie...

32-600 Oświęcim
ul. Śniadeckiego 24

centrala
tel./fax (33) 842 25 75
tel./fax (33) 842 44 61
tel./fax (33) 842 44 63
tel./fax (33) 842 57 82