Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak ciasteczek do wyświetlenia

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Skocz do treści strony Skocz do głównego menu Skocz do wyboru języka strony Skocz do ważnych odnośników w stopce
WYSZUKIWARKA...
MENU...

The Last Showgirl – z cyklu Reżyserka-Bohaterka – Rok Kobiet w Oświęcimiu | PREMIERA

Koniec? Tylko w tytule. Choć to film o końcu wieloletniej kariery i końcu złudzeń po przebudzeniu z amerykańskiego snu, to także wielki powrót Pameli Anderson, choć ta tak naprawdę nigdzie nie zniknęła, ale jej życie zostało niesprawiedliwie przykryte ciężarem medialnych sensacji i plotek. To również reżyserski powrót Gii Coppoli, która za swoje najnowsze dzieło zdobyła Specjalną Nagrodę Jury na MFF w San Sebastián.

Świat burleski, kabaretu i Las Vegas pokazany z nowej perspektywy. Pełna subtelności i autentyzmu opowieść o przemijaniu, życiowych wyborach i odwiecznej sile kobiecej przyjaźni – o tym, że koniec może być nowym początkiem. Przejmujący wątek relacji matka-córka z krzepiącym finałem.

Shelley (Pamela Anderson) od trzech dekad występuje jako tancerka w rozbieranej rewii w Las Vegas. Swoją pracę traktuje nie tylko jako formę rozrywki dla masowego odbiorcy, ale przede wszystkim sztukę, korzeniami sięgającą do najlepszych wzorców francuskiej burleski. Choć osiągnęła mistrzostwo w swoim fachu, prowadzący show postanawiają zastąpić ją młodszym, „wizualnie apetyczniejszym” pokoleniem. Shelley staje więc przed dylematem: co zrobić dalej ze swoim życiem, skoro jej największy atut – ciało – przestało być atrakcyjne?

Las Vegas w trzecim pełnometrażowym filmie Gii Coppoli wygląda inaczej niż zwykle. Jest miastem melancholii, miękkiego światła i błękitu. Akcja rozgrywa się zimą, niebo często zasnuwają chmury, hula wiatr. Nie ma też tłumu turystów, w końcu to historia o schyłku pewnego widowiska. Scenarzystka Kate Gersten inspirowała się prawdziwą rewią, Jubilee, wystawioną po raz ostatni w 2016 roku. Teatr, w którym pracuje główna bohaterka (Pamela Anderson w popisowej roli) po kilku dekadach zmienia program. Shelley to tancerka po pięćdziesiątce, bez klasycznego wykształcenia, a rewia jest jej całym światem. Kobieta ma dumę artystki i czuje się spadkobierczynią francuskich estrad.

Intymne zdjęcia autorstwa Autumn Durald Arkapaw, stałej współpracowniczki Coppoli, pozwalają wejść do odchodzącego w przeszłość, gasnącego mikrokosmosu. Kruchej Pameli Anderson towarzyszą tu m.in. Jamie Lee Curtis, Dave Bautista, Billie Lourd i Kiernan Shipka – obsada, która zbiorowo została nagrodzona przez jury festiwalu filmowego w San Sebastián za prawdę, niuans, dużą subtelność i powściągliwość.

tytuł oryginalny: The Last Showgirl
produkcja: USA 2024
gatunek: dramat
dozwolony: od 15 lat
wersja językowa: napisy
czas trwania: 85 minut
reżyseria: Gia Coppola
scenariusz: Kate Gersten
zdjęcia: Autumn Durald Arkapaw
muzyka: Andrew Wyatt
obsada: Pamela Anderson, Jamie Lee Curtis, Dave Bautista, Billie Lourd, Kiernan Shipka, Brenda Song, Jason Schwartzman, Patrick Hilgart, John Clofine, Jesse Phillips

z cyklu „Reżyserka-Bohaterka” w ramach Roku Kobiet w Oświęcimiu

25.04.2025 godz. 17:30
27.04.2025 godz. 19:45
28.04.2025 godz. 16:15
29.04.2025 godz. 19:45
30.04.2025 godz. 17:30

bilety: 16 zł (normalny), 14 zł (ulgowy)

Please accept cookies to access this content

logo roku kobiet

Aktualności...

Zobacz wszystkie...

32-600 Oświęcim
ul. Śniadeckiego 24

centrala
tel./fax (33) 842 25 75
tel./fax (33) 842 44 61
tel./fax (33) 842 44 63
tel./fax (33) 842 57 82